Lag smoothie NÅ

Nå bugner butikkene av deilige bær og er du litt sporty er det bare å ta på seg støvlene og tråkke ut i skogen på jakt etter blåbær, villbringebær og markjordbær.

Har faktisk aldri hatt multer i en smotthie, men det må da gå an?

Skal få oss en skogstur denne uka!

[…] Les mer

| Mer

Ukens produkt: Atkins frokostblanding

Atkins frokostblanding kalles Crunchy Müsli. Den selges i alle landets helsekostbutikker og koster ca kr 60 for 12 porsjoner. Atkins frokostalternativ er en god start på dagen. Tyntskårede biter kikerter, fine havreflak og kokosflak sammen med linfrø og soya gir en herlig konsistens som du må tygge på. Tygging bidrar positivt til […] Les mer

| Mer

Når jeg blir 66…

Livsglede er noe som er herlig å kjenne på. Noe har mye av det og man kan formelig se det på dem. Noen mennesker er flinke til å skape gyldne øyeblikk i hverdagen.

Sjekk disse to badevenninnene! Når jeg blir 66 (eller 76) skal jeg dra på morgenbad med min venninne. Livsglede!

[…] Les mer

| Mer

Vann kan varieres og er den beste drikken!

En flaske avkjølt vann på bordet er det beste følget til de fleste måltider. Du kan variere drikken på mange måter, her er noe av det Helsejentene putter i vannmuggen;

noen biter slangeagurk noen sitronbåter tre-fire skiver appelsin en neve bær fra fryseren (synes bringebær er toppen) noen blader sitronmelisse egenproduserte isbiter […] Les mer

| Mer

Nå har hele Norge fri

I alle fall kan man få den følelsen når man kjører til jobb om dagen. Det er 90 % mindre trafikk på veiene og folk går liksom i et saktere tempo enn ellers.

Selv har jeg vært en tur hvor jeg blant annet fikk se Malta, et utrolig vakkert sted jeg ønsker […] Les mer

| Mer

Lag trimavtale med deg selv i sommer

Lag en trimavtale med plass til avkryssing for utførte økter i sommermånedene! Vi er i juli og selv om du har ferie eller er på annen reise går det fint an å få mosjonert. Her er noen av tipsene til Helsejentene hvis du trenger inspirasjon:

utnytt morgentimene (når kanskje resten av familien […] Les mer

| Mer

Lag iste til deg selv eller en sommergjest

Helsekosten har så mange deilige frukt- og bærteer. Helsejentene bruker oftest slike typer når vi lager iste, men vi vet at man fint kan bruke grønn eller sort te også.

Kok opp en liter vann, ta 5-6 poser av din favoritt te og la dette trekke i tre-fire minutter. Avkjøl og sett […] Les mer

| Mer

Ruccola – deilig som tilbehør eller i salatmix

Ruccola er egentlig ikke en salat, men en italiensk kåltype. Smaken er pepperaktig og ganske kraftig. Helsejentene liker ruccola godt, den er fin å dandere på middagsallerken, men vi bruker den ennå oftere sammen med litt isbergsalat og rød ekeblad. Lag en enkel vinagrette og skjær opp noen reddiker eller små coctailtomater […] Les mer

| Mer

Impulsmiddag

Sommeren er virkelig tiden for å være sosial på impuls. Plutselig er godværet der og du får lyst å invitere noen på middag. Det er bare en SMS unna… La noen lage salat, mens andre bidrar med en pai eller dessert så kan du konsentrere deg om selve middagen.

Som småbarnsmamma synes […] Les mer

| Mer

Helsejentenes sommerkrydder

 

Helsejentene elsker urtesaltene til den sveitsiske leverandøren Vogel. Kombinasjonen av uraffinert havsalt med litt urter og økologiske grønnsaker finhakket løfter ethvert måltid flere hakk. Vi bruker det på en halv avocado sammen med litt sitronsaft, på noen eggbåter, på salaten, på et stykke pai, på fisk, på kjøtt eller rett og […] Les mer

| Mer